We starten de vlogworkshop met een vleugje theorie. Wie kijken er naar vlogs? Welke distributiekanalen kan je gebruiken? Hoe past het binnen de communicatiestrategie van jouw bedrijf? Wat voor type video’s kan je maken. En wat zijn goede (of juist slechte) voorbeelden uit de praktijk? Ook zaken als techniek, camera en geluid komen aan bod. Daarna is het tijd voor het echte werk. We pakken de smartphones erbij en gaan aan de slag met het opnemen en monteren van een eerste vlog/video.

Hierbij werken we nauw samen met Geertje Algera. Zij is een doorgewinterde journaliste. Ze heeft ruim 14 jaar programma’s gemaakt voor KRO-NCRV, als regisseur, camera-journalist (CamJo) en mobiel journalist (MoJo). In 2014 ontdekte zij dat ze met haar iPhone reportages voor televisie kon maken, en al snel werd ze de eerste MoJo (mobiele verslaggever) van Hilversum. Ze maakte fulltime reportages voor online, NPO2 en NPO3 met haar smartphone. In 2016 is ze voor zichzelf begonnen. Het is haar missie om zoveel mogelijk mensen en organisaties te leren hoe ze met hun mobiele telefoon echte verhalen kunnen vertellen.

De workshop duurt ongeveer 4 uur en we hanteren een maximum van 12 deelnemers. Met een B2B-contentspecialist én een ervaren smartphonejournaliste als begeleider, krijgt iedere deelnemer genoeg individuele aandacht om een goede start te maken met het maken van videocontent of een leuke vlog. Ook krijg je nog één maand feedback op alle vlogs en video’s die je na de workshop hebt gemaakt.

  • Maximaal aantal deelnemers: 12
  • Kosten: €290,- per deelnemer (met een minimum van 8 deelnemers)
  • Locatie: bij jou op kantoor
  • Duur: een ochtend of middag (4 uur)
Meer workshops

Bekijk nu ook onze andere workshops:

Let's have
a chat