Je zit in de afstudeerfase van je opleiding en je bent druk aan het nadenken over je volgende stap. Je wilt de arbeidsmarkt op en aan het werk, maar je weet nog niet in welk vakgebied. Misschien is werken in PR wel iets voor jou! Ik kan me voorstellen dat alleen jij dit antwoord kan geven, maar ik help je wel graag op weg om dit te onderzoeken. Volg jij het nieuws op de voet? Vind je het leuk om teksten te schrijven? Én kan jij goed werken met strakke deadlines? Dan is PR wellicht wel iets voor jou!

 

WAT IS PR?

 

PR staat voor Public Relations. Door informatie over een persoon of organisatie te verspreiden met bijvoorbeeld persberichten, blogs of opiniestukken, probeer je de publieke perceptie, of het imago, ervan te beïnvloeden. Als PR-professional is het jouw taak om de aandacht van het publiek te trekken en ervoor te zorgen dat de organisatie of de persoon voor wie je werkt positief in het oog springt. Jij levert een grote bijdrage aan hoe het bedrijf bekend staat.

 

Bij Marcommit – dé PR- en contentmarketingspecialist voor de IT & techbranche – helpen we onze klanten door samen aan het fundament van hun merk te bouwen. Daarnaast realiseren we naamsbekendheid en zichtbaarheid onder de doelgroep middels creatieve en pakkende campagnes. We stellen samen vast waarom PR wordt ingezet. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld naamsbekendheid of het aantrekken van potentiële klanten. Ook kan PR ingezet worden om de organisatie of een belangrijk persoon binnen de organisatie te presenteren als autoriteit in een speciaal vakgebied. Met deze scherpe doelstellingen op zak ga je op pad om het verhaal van de klant naar buiten te brengen via onder andere de media. En precies op dat onderdeel vindt een goede PR-professional de uitdaging én het succes.

 

CREATIVITEIT, NIEUWSGIERIGHEID EN SCHRIJFVAARDIGHEID

 

Journalisten en redacties worden dagelijks bedolven onder tientallen, misschien wel honderden, nieuwsbrieven, persberichten, pitches en andere mails, die allemaal om aandacht schreeuwen. Al het nieuws is ‘nieuws’ en dus actueel. De uitdaging is om jouw nieuws op zo’n manier te onderscheiden dat het de kranten haalt en je de concurrentie achter je laat. Dáár haal jij je succes! Creativiteit is dus van groot belang.

 

Maar hoe kom je tot dit succes? Welke vaardigheden heb je nodig? Jouw persbericht is uiteraard vlot geschreven, dus je hebt een uitstekende schrijfvaardigheid. Daarnaast is het slim om te weten welke onderwerpen er momenteel spelen in het nieuws en hoe je daarop kan inhaken. Met een hongerige blik en grote belangstelling speur jij het nieuws af en ga je op zoek naar kansen.

 

Misschien denk je nu wel: heel gaaf, maar kan ik dit wel? Geen zorgen! Bij Marcommit helpen we je graag om alle kneepjes van het PR-vak te leren. Zo kunnen we bijvoorbeeld jouw schrijfvaardigheid een boost geven en helpen we je om je klanten goed te leren kennen. Hierdoor spot je met een scherp oog precies de kansen om je klant in het nieuws te brengen. Wij geven je alle tools die nodig zijn om een echte specialist te worden.

 

KLAAR VOOR EEN CARRIÈRE IN PR?

 

En, heb jij het antwoord al op die ene vraag? Bij Marcommit willen we ons team van PR-professionals uitbreiden. Heb jij interesse in de wereld van IT en tech? Wil jij uitgebreide kennis opdoen van het medialandschap? Of vind je het leuk om een blog of persbericht te schrijven? Dan is PR misschien wel écht wat voor jou. Kom je binnenkort een kop koffie drinken? Wie weet ben jij wel degene die wij opleiden tot één van de beste PR-professionals in de branche!

 

Meer weten over werken in PR? Meld je dan hier aan voor onze webinar op 17 februari om 14:00 uur!

Meer weten over onze vacatures? Neem dan hier een kijkje of neem contact met ons op via solliciteren@marcommit.nl of 035-5822730.

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.