Van Wendy’s tot The Tampon Book: vier keer inspiratie uit de Cannes Lions
De Cannes Lions: dé wereldwijde awardshow voor creatieve marketing-en communicatieprofessionals. En ik was er niet bij. Eh, wat? Waar gaat deze blog dan over? Nou, ik ging naar the next best thing in Amsterdam: een event over de Lions. Dit event, The One That Got Away, liet juryleden van Cannes overkomen om de beste en meest creatieve campagnes uit te lichten. Het werd een van de meest inspirerende avonden van dit jaar voor mij. Dit moet én wil ik met jullie delen.
Zoals de naam van het event doet vermoeden, werden er ook campagnes getoond die geen Lion hebben gewonnen. De juryleden mochten zelf drie favoriete cases kiezen: een campagne waarvan ze denken dat deze meer had verdiend, eentje die ze graag zelf hadden willen maken én een award winnende case. De creativiteit vliegt je om de oren en I loved it. Ik heb meerdere malen met m’n mond open gekeken naar wat creatieve bureaus de afgelopen tijd op wereldniveau voor elkaar hebben gebokst. Ik licht in deze blog maar al te graag mijn vier favoriete campagnes toe – en ja, dat was een lastige selectie.
Vanzelfsprekend behaalden deze campagnes allemaal een ongekend hoog mediabereik. Behalve deze overeenkomst hebben alle vier de cases nog wat met elkaar gemeen: ze treden buiten de gebaande (marketing)paden die hun branche oplegt en doen iets cruciaals anders. Ze maken een sterk statement en blijven tegelijkertijd trouw aan hun merkidentiteit. Welke campagne was jouw favoriet? Ik hoor het graag!
Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.