Het is niet meer weg te denken uit onze klantgesprekken: inbound marketing. De logische stap om PR-activiteiten nog beter meetbaar te maken, om ze naadloos te laten aansluiten op de salesactiviteiten en de salesfunnel beter te beheersen. Als ik erover begin te vertellen, stop ik niet meer. Gewoon omdat hierdoor mijn favoriete bezigheid, PR, nog beter gewaardeerd wordt.

Buyer persona’s
Maar zoals al eerder in mijn blogs beschreven, de activiteiten voor onszelf blijven altijd achter. Wij zijn die kinderen van de schoenmaker op versleten zolen.
Vanaf nu komt daar op dit gebied verandering in. Ook wij zijn in navolging van onze klanten ons eigen inbound marketing-proces begonnen. Allereerst met een planning, maar nu staat ook het in kaart brengen van onze buyer persona’s gepland.

Op deze plek ga ik daar verslag van doen. Om ervaringen te delen, maar ook als stok achter de deur. Zodat wij gehoor geven aan het overbekende ‘Practice what you preach’ en ons enthousiasme voortaan ook doorspekt gaat worden met onze eigen ervaringen.

Volgende week deel 1: De buyer persona’s workshop

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.

Let's have
a chat