Voor PR-profs is dit een geweldige tijd. We kijken vooruit naar het nieuwe jaar en vooral naar de nieuwe trends en thema’s. Reikhalzend welteverstaan, want trends hebben wij nu net nodig om PR lekker pittig en vooral succesvol te maken. Het in eerste instantie wellicht niet spannend overkomende verhaal van een technologiebedrijf kan ineens veel nieuwswaarde hebben, omdat het direct gekoppeld kan worden aan zo’n trend. Daar kijken wij continu naar en die koppelingen, daar zijn we goed in.

Heerlijk dus om het NRC van afgelopen zaterdag te ontvangen. ‘Trends en thema’s van 2015’ zegt de  voorpagina van deze zakenkrant. Snel doorbladeren. Daar zijn ze: Me-media worden massamedia, ijzerwaren zijn helemaal hot, we praten meer over poep(?), de Yogacamping, de achttiende eeuw komt terug in de mode, de aardappel op het menu en de maanronde billen zijn nu echt hot. Jeetje, hoe ga ik daar mijn tech-klanten aan koppelen?

Er zijn gelukkig een paar kleine lichtpuntjes: de wow-bril gaat het dit jaar maken, ook Google komt met een vernieuwde Glass en de knuffel- (eens een vreemde) app wordt het helemaal. Eerlijk is eerlijk, het valt nog steeds niet mee om hier een paar mooie PR-plannen op te gaan baseren. Dan toch de komende maand de business-pers wat meer monitoren en vooral journalisten vragen wat zij nu een interessante trend vinden. Dat werkt altijd het best, want die koppelingen gaan er zeker komen.

En als de inhoud dan aangevuld kan worden met goed relevant beeldmateriaal, heb ik ook nog eens heel veel plezier in die trendkoppelingen.

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.