Utrecht – XXImo, hét platform voor zakelijke mobiliteit, breidt haar team uit met drie nieuwe collega’s om de internationale groeiambities te realiseren. Per 1 september verwelkomt XXImo Michael Grabmayer (46) en Nick Pannell (56) en per 1 oktober ook Pieter van Mierlo (52). Zij gaan een prominente rol spelen in de Europese uitbreiding van het platform. Momenteel is het bedrijf actief in Nederland, Duitsland en België. Nog dit jaar wordt het platform ook uitgerold in het Verenigd Koninkrijk en Slowakije. In 2023 volgen Tsjechië, Roemenië, Hongarije en Polen.

Indrukwekkende groei
Sinds de oprichting elf jaar geleden heeft XXImo een imposante groei doorgemaakt. De komst van Grabmayer, Pannell en Van Mierlo is een belangrijke stap om deze groei voort te zetten en de Europese uitbreiding te verwezenlijken. Alle drie hebben ze een indrukwekkend internationaal trackrecord in de wereld van payments en mobiliteit.

Grabmayer wordt Director of International Expansion en wordt verantwoordelijk om alle nieuwe vestigingen in nieuwe landen operationeel te maken. Hij bekleedde hiervoor diverse functies bij W.A.G. payment solutions plc, waar hij ervaring heeft opgedaan met het betreden van nieuwe markten in Europa.

Pannell neemt als Country Director van het Verenigd Koninkrijk de leiding over in deze regio’s. Hij brengt meer dan 25 jaar ervaring mee als strategisch consultant voor diverse internationale projecten, onder andere bij Shell en BP.

Van Mierlo sluit zich aan bij de Management Board als Chief Commercial Officer, waarin hij de verantwoordelijkheid draagt voor de aansturing van de commerciële teams en de nieuwe landen. Ook hij heeft zijn sporen verdiend in de financiële wereld, waaronder bij Equens, Worldline en ABN AMRO.

Patrick Bunnik, CEO en medeoprichter van XXImo: “Ik ben enorm blij met de komst van Michael, Nick en Pieter. We hebben ambitieuze plannen met XXImo en ik ben ervan overtuigd dat zij de juiste personen zijn om onze groeiambities te verwezenlijken. Ze brengen alle drie cruciale kennis en ervaring mee die nodig zijn om de verdere internationale uitrol van ons platform tot een succes te brengen. Hoewel de coronacrisis ook voor ons een zware tijd was, kozen we voor opschalen in plaats van afschalen. Nu thuiswerken het nieuwe normaal is, zien we een enorme mindshift bij bedrijven. Flexibiliteit en duurzaamheid in mobiliteit is belangrijker dan ooit geworden. Daar spelen we met onze dienstverlening perfect op in. Bovendien profiteren we van het feit dat we vanaf dag één gekozen hebben om te werken met Visa als internationale betaaloplossing. Dit maakt ons uniek. Ik kijk ernaar uit om ons de komende tijd te gaan richten op het opzetten van de nieuwe lokale organisaties, te beginnen in het Verenigd Koninkrijk. Andere Europese landen zullen daarna snel volgen.”


Noot voor de redactie
Hieronder drie rechtenvrije portretfoto’s geschikt voor publicatie.

Deel dit artikel
Op zoek naar meer persberichten?

Hieronder vind je de twee meest recente persberichten.