Utrecht – OutSystems, wereldwijd leider in oplossingen voor low-code development, heeft Niels Koekkoek (44) aangesteld als Senior Customer Success Manager. Koekkoek is in deze rol verantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer experience door ervoor te zorgen dat klanten de volledige waarde van de producten en oplossingen van OutSystems toepassen in hun hele organisatie.

Koekkoek heeft ruim twaalf jaar ervaring als projectmanager bij het begeleiden van grootschalige IT-projecten. Voor zijn overstap naar OutSystems bekleedde hij de functie Senior Customer Success Manager bij Zivver, een platform voor veilige e-mailcommunicatie. Hier heeft hij onder andere meegeholpen bij het opzetten van de Customer Success afdeling en was hij verantwoordelijk voor de grootste klantenaccounts, waaronder grote zorginstellingen.

Gezamenlijke groeiambitie
Deze nieuwe uitdaging is volgens Koekkoek een mooie vervolgstap in zijn carrière. Zowel Koekkoek als OutSystems hebben grote groeiplannen voor de komende jaren. Koekkoek: “OutSystems is een bedrijf dat van enorme toegevoegde waarde is voor organisaties en het efficiënter inrichten van hun business. Het is een ambitieus bedrijf en ik ben blij dat ik daar nu deel van kan uitmaken. Wat ik mooi vind aan OutSystems, is dat de groeistrategie gelijk ligt aan die van de klanten. Doordat we met het OutSystems low-code ontwikkelplatform sneller kunnen ontwikkelen, zijn we in staatorganisaties verder te helpen met hun digitale transformatie en het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. Door deze ontwikkelingen behalen wij zelf ook groei uit reference selling. Samen met mijn team hoop ik bij te dragen aan de langetermijnstrategie van OutSystems.”

“We zijn erg blij dat we Niels bij OutSystems mogen verwelkomen. Onze organisatie groeit hard en daarbij wordt het alsmaar belangrijker om hoog te blijven scoren op Customer Success. Om onze klanten te kunnen blijven voorzien van de juiste service en adviezen, kunnen wij de expertise van Niels goed gebruiken”, zegt Bas Kousemaker, Manager Customer Success voor Noord-Europa, bij OutSystems. “Door zijn ervaring in dit vakgebied hebben we het volste vertrouwen in een duurzame en succesvolle samenwerking, en hopen we samen verder te kunnen groeien.”