Hilversum – Sinds begin 2021 is IT-dienstverlener Ictivity Gold Partner bij cybersecurityleverancier F-Secure en daarnaast nu opgenomen in het invitation only Managed Service Provider (MSP) programma. Daarmee bevestigt F-Secure de service-gerichte waarde van Ictivity rondom zijn cybersecurity-oplossingen.

Samenwerking op alle vlakken
F-Secure heeft een langdurige relatie met Ictivity. In de afgelopen 1,5 jaar is de samenwerking tussen Ictivity en F-Secure geïntensiveerd en het MSP-programma past daarbij. Sinds afgelopen zomer heeft Ictivity het Elements-portfolio van F-Secure geadopteerd om hun klanten een complete IT-beveiliging te bieden vanuit een cloud-based oplossing.

Ictivity is actief in het Nederlandse middensegment en biedt IT-diensten aan bedrijven van 100 tot 7.000 medewerkers. Organisaties zijn zich meer bewust geworden van de cyberdreigingen waarmee hun bedrijven de afgelopen jaren worden geconfronteerd, waardoor Ictivity het aanbod onder meer heeft uitgebreid met Endpoint Detection and Response (EDR).

“We kregen steeds meer vragen van onze klanten of ze beschermd zijn tegen bedreigingen zoals ransomware en phishing, dus besloten we om naar de EDR-oplossing te kijken”, zegt Andrew Ehlen, Head of Innovation & Service Development bij Ictivity.

Het partnerschap tussen Ictivity en F-Secure is toekomstbestendig, waarbij er samenwerking is op diverse fronten: “Het komt erop neer dat we altijd samenwerken, op technisch-, commercieel- en martketingvlak. Dit maakt de samenwerking bijzonder. Bij de meeste organisaties werk je binnen de grenzen van een partnerschapsprogramma, maar F-Secure en Ictivity werken echt samen om precies te bouwen wat onze gezamenlijke klanten nodig hebben”, zegt Ehlen.

Managed Service Provider programma als volgende stap
Het partnerprogramma van F-Secure vloeit voort uit de steeds grotere focus van het securitybedrijf op zijn partners. Alleen service-gedreven partners, die hebben bewezen te voldoen aan specifieke eisen op het gebied van technologische kennis, mogen het MSP-predicaat voeren. Daarnaast zijn er extra eisen aan het MSP-programma gesteld, zoals een strategie gericht op managed services, de mogelijkheid tot maandelijkse facturatie per gebruiker of device, dienstomschrijvingen en een beschikbare servicedesk voor klanten. Het MSP-programma van F-Secure biedt de mogelijkheid om Security-as-a-Service aan te bieden, met daarnaast extra technische ondersteuning en trainingen.

“Samen kunnen Ictivity en F-Secure de Nederlandse markt optimaal bedienen met Security-as-a-Service”, schetst Harm van Koppen, Partner Manager bij F-Secure. “Na het toekennen van de Gold status begin dit jaar is het toetreden tot het MSP-programma de volgende stap in onze partnerrelatie. Ictivity laat zien tot de top van de Nederlandse IT-dienstverleners te behoren.”

“Met het adopteren van het holistische Elements cloud-based portfolio en het toetreden tot het MSP-programma nemen wij de volgende stap in het leveren van optimale security-diensten aan onze klanten. Dit past precies bij onze strategie om onze klanten een optimaal en flexibel dienstenportfolio te leveren van het hoogste niveau”, zo sluit Ehlen af.

Lees alles over het partnership van Ictivity & F-Secure

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Over F-Secure
Niemand heeft beter inzicht in real-life cyberaanvallen dan F-Secure. Wij dichten de kloof tussen detectie en respons door gebruik te maken van onovertroffen dreigingsinformatie van honderden technische topconsultants van onze sector, miljoenen apparaten waarop onze bekroonde software draait en voortdurende innovaties op het gebied van kunstmatige intelligentie. Grote banken, luchtvaartmaatschappijen en ondernemingen vertrouwen op ons om de krachtigste bedreigingen ter wereld te verslaan.

Samen met ons netwerk van channelpartners van topniveau en meer dan 200 dienstverleners hebben we de missie om ervoor te zorgen dat ieder bedrijf zijn cyberbeveiliging op het professionele topniveau heeft dat we allemaal nodig hebben. F-Secure is opgericht in 1988 en is genoteerd aan de NASDAQ OMX Helsinki Ltd.