CrowdStrike (Nasdaq: CRWD), leider in cloudsecurity, maakt bekend dat twee nieuwe topmanagers tot zijn managementteam zijn toegetreden. Daniel Bernard en Raj Rajamani zullen binnen het wereldwijde kanaal en het MKB-segment het momentum van het cybersecurity-platform van CrowdStrike aanwakkeren.

Daniel Bernard is aangesteld als chief business officer en Raj Rajamani is benoemd tot chief product officer DICE (Data, Identity, Cloud & Endpoint). Bernard zal rechtstreeks verslag uitbrengen aan George Kurtz, de oprichter en CEO van CrowdStrike. Rajamani zal rapporteren aan Amol Kulkarin, chief product & engineering officer van CrowdStrike.

Bernard en Rajamani werkten hiervoor als respectievelijk chief marketing officer en chief product officer bij SentinelOne (NYSE: S). Tijdens hun loopbaan deden ze veel ervaring op bij snelgroeiende en disruptieve cloud- en SaaS-bedrijven, en inmiddels zijn ze bekende spelers binnen de security-sector. Beiden staan bekend om de sleutelrol die zij vervulden bij de ontwikkeling van de go-to-market- en productstrategie van SentinelOne.

Het momentum in het kanaal en MKB-segment opvoeren
Bernard is als chief business officer, een nieuwe senior executive rol binnen CrowdStrike, verantwoordelijk voor het opvoeren van de wereldwijde kanaalomzet van CrowdStrike en het versnellen van het momentum van het robuuste en groeiende ecosysteem van partners.

Michael Rogers, vice president Global Alliances bij CrowdStrike, zal verslag uitbrengen aan Bernard. Alle omzet en activiteiten die betrekking hebben op het kanaal, partnerships en business development komen onder de verantwoordelijkheid van Bernard te vallen.

Bernard geeft daarnaast sturing aan de uitvoering van de go-to-marketstrategie en groei-initiatieven van CrowdStrike voor de MKB-markt, met daarin alle e-commerce-activiteiten. Het doel is om de omzetgroei in het MKB-segment te versnellen en marktaandeel te vergroten.

Voordat Bernard bij CrowdStrike in dienst trad, was hij verantwoordelijk voor de samenwerking met kanaalpartners en business development bij diverse snelgroeiende SaaS-, cloud- en cybersecuritybedrijven, waaronder Dropbox en Cylance. Voor zijn aanstelling bij CrowdStrike was hij dus actief als chief marketing officer bij SentinelOne. Hier heeft hij voor een flinke groei van de merkbekendheid gezorgd.

Een marktleidend productaanbod opschalen
Rajamani vervult de rol van chief product officer DICE (Data, Identity, Cloud, Endpoint) bij CrowdStrike. In deze nieuwe managementfunctie is hij verantwoordelijk voor de productstrategie, het beheer en de levering van de kernoplossingen van CrowdStrike voor Extended Detection and Response (XDR), Endpoint Detection & Response (EDR), cloudbeveiliging, identiteitsbescherming en databescherming.

Rajamani heeft in de loop van zijn carrière een sterke reputatie opgebouwd dankzij zijn werk op het gebied van productinnovatie bij disruptieve cloudbedrijven en leveranciers van oplossingen voor endpoint-beveiliging. Hij bekleedde belangrijke managementfuncties op het gebied van productontwikkeling en technologie bij McAfee, Marketo, Cylance en tot voor kort SentinelOne.

“De afgelopen paar jaar heb ik gezien hoe groot het aandeel van Daniel en Raj als topmanagers was in de groei van SentinelOne. Zij waren de drijvende kracht achter de product- en go-to-marketstrategie die dit bedrijf in staat stelden om een beursgang te maken”, zegt George Kurtz, de medeoprichter en CEO van CrowdStrike. “Ik kijk ernaar uit om met Daniel en Raj samen te werken. Hun talent, manier van leiderschap en passie zijn een grote aanwinst voor onze klanten, partners en aandeelhouders. Deze kwaliteiten bieden ons aanzienlijk voordeel in ons streven om nieuwe doelgroepen te laten profiteren van de toegevoegde waarde van het platform van CrowdStrike.”

“CrowdStrike is de onbetwiste leider op het gebied van cybersecurity. Dat blijkt wel uit onze prominente klantenkring, geavanceerde technologie en hoge klanttevredenheidsscores”, zegt Daniel Bernard, chief business officer bij CrowdStrike. “We zullen verdere groei aanwakkeren door vol in te zetten op het kanaal en de oplossingen van CrowdStrike binnen nieuwe markten te introduceren. George heeft een fantastisch team om zich heen verzameld, en ik kan niet wachten om samen het volgende groeihoofdstuk voor CrowdStrike in te luiden.”

“Ik heb de afgelopen jaren zowel met George en zijn team samengewerkt, als met hen geconcurreerd”, zegt Raj Rajamani, chief product officer DICE bij CrowdStrike. “CrowdStrike is een bedrijf dat ik al lange tijd respecteer en bewonder. Dus toen ik de kans kreeg om de toekomstige productstrategie en innovaties van CrowdStrike vorm te geven, in samenwerking met het fantastische productteam, kon ik die niet laten schieten. CrowdStrike heeft de norm bepaald voor het tijdperk van XDR, en ik kijk ernaar uit om de lat op dit gebied steeds hoger te leggen. En dat is precies wat we gaan doen.”

Deel dit artikel
Op zoek naar meer persberichten?

Hieronder vind je de twee meest recente persberichten.