CrowdStrike (Nasdaq: CRWD), leider in cloudbased security, kondigt aan dat Falcon Insight vanaf nu Falcon Insight XDR is. Dit stelt klanten in staat om de kracht van native en hybride XDR te benutten als fundamentele platformmogelijkheid, zonder verstoring van bestaande EDR-mogelijkheden en workflows. CrowdStrike breekt ook de silo’s af die de waarde van native XDR-benaderingen beperken door third-party telemetrie van CrowdXDR Alliance-partners – waaronder Cisco, ForgeRock, Fortinet – en externe leveranciers – waaronder Microsoft en Palo Alto Networks – verder te integreren. Met deze release loopt CrowdStrike opnieuw voorop in de categorie eXtended Detection and Response (XDR).

Toonaangevende detectie-, onderzoeks- en responsmogelijkheden
CrowdStrike stelt EDR-klanten in staat om eenvoudig XDR-mogelijkheden binnen Falcon Insight XDR te activeren. Dit kan door middel van connector packs die domeinoverschrijdende detecties, onderzoeken en responsacties voor alle belangrijke beveiligingsdomeinen ontsluiten vanuit een uniforme console. Deze connector packs zijn gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring in het bouwen van een toonaangevende EDR met als doel om inbraken tegen te houden en beveiligingsanalisten een ongeëvenaarde ervaring te bieden.

Michael Sentonas, chief technology officer bij CrowdStrike: “Onze XDR-strategie is vanaf het begin duidelijk geweest: de juiste informatie op het juiste moment in het Falcon-platform brengen. Met de introductie van Falcon Insight XDR maken we het gemakkelijker dan ooit voor onze klanten om XDR te implementeren en te profiteren van de EDR-voordelen van native integraties van andere Falcon-modules uit het Falcon-platform. Met de introductie van extra integraties van derden, waaronder nieuwe CrowdXDR Alliance partners in Cisco, ForgeRock en Fortinet, stellen we onze klanten bovendien in staat om allerlei gegevensbronnen te verrijken. Door het combineren van first-party en third-party integraties kunnen beveiligingsteams een gedetailleerde verhaallijn creëren over hoe een aanval zich ontwikkelt en hoe deze verloopt, van detectie tot herstel. Dát is de kracht van XDR en wat we onze klanten bieden.”

Lees hier meer.

CrowdStrike® Inc. (NASDAQ: CRWD), een wereldwijde leider in cybersecurity, herdefinieert security in het cloudtijdperk met een endpoint protection-platform dat gebouwd is om hacks te stoppen. Het CrowdStrike Falcon®-platform maakt gebruik van Artificial Intelligence (AI) op cloud-schaal en biedt real-time bescherming en inzicht om organisaties te beschermen tegen aanvallen op endpoints, zowel binnen als buiten het netwerk. Het CrowdStrike Falcon-platform, gedreven door de CrowdStrike Threat Graph®, correleert wekelijks meer dan vijf biljoen endpoint-gerelateerde activiteiten in realtime vanuit de hele wereld. Hiermee voedt het ’s werelds meest geavanceerde security-dataplatform.