Wie zijn wij?

Al ruim 20 jaar zetten wij ons in voor bekendheid, reputatie en vooral succes van onze klanten. Of je nu een merk wilt uitbouwen, opinieleiderschap wilt claimen, een product of dienst wilt introduceren, content nodig hebt om campagnes te ondersteunen, nieuw talent wilt aantrekken, leads wilt genereren of een nieuwe doelgroep wilt aanspreken, ons team zet zijn tanden erin.

Merk uitbouwen

Bekendheid is enorm belangrijk als je een merk wilt neerzetten en laden. Bekendheid, gekoppeld aan de juiste uitstraling. We gaan met je rond de tafel om precies te begrijpen waar het bedrijf naar toe wil. Daarop bouwen we de strategie en een slim plan. We zoeken de perfecte mix in PR, social media en (digital) marketing. Natuurlijk gaan we dit plan dan ook voor je uitvoeren.

Thought leadership claimen

Organisaties die veel kennis in huis hebben, hebben vaak moeite om dat naar buiten te laten zien. Dit onderscheid kunnen wij als geen ander in de etalage zetten. We bepalen de onderwerpen en zorgen ervoor dat de juiste content wordt geproduceerd om de organisatie of personen als thought leader te positioneren. Whitepapers, blogs, opinie-artikelen, spreekmogelijkheden en een slimme social media presence zijn allemaal onderdeel van onze aanpak.

Leads genereren

Als klanten werven je uitdaging is dan zetten we een aanpak op die zorgt voor veel contactmomenten. Een strategie waarin SEO en contentmarketing de spil zijn. SEO om ervoor te zorgen dat je gevonden wordt en contentmarketing, denk aan rapporten, whitepapers en e-books, om de contacten vast te houden. We bouwen PR-, social media- en digital marketingcampagnes rond deze content, waarbij continu meten en aanpassen centraal staat. Zo realiseren we maximaal resultaat.

11619
Autoriteit laten zien

Zet als organisatie een stap naar voren en laat zien dat je er mag zijn. Belangrijk als je de nieuwe contacten vooral op management en C-level niveau binnen organisaties zoekt.

Wij kiezen de aanpak die daarbij past. Connecties met de juiste media voor deze doelgroep zijn een eerste vereiste, daarbij kiezen we een passende invulling met interviews, columns en bijvoorbeeld rondetafel -bijeenkomsten.

Contentvernieuwing

Content is King. Dat is duidelijk. Jouw doelgroep kijkt eerst wat je in huis hebt voor ze de stap naar je organisatie zetten. Wij ondersteunen je door jouw bedrijfsvisie en kennis om te zetten in de juiste content waarmee je de doelgroep bereikt en aanspreekt. Webteksten, video, infographics, marketingteksten en alle andere content die je nodig hebt voor al jouw contactmomenten.

Nieuwe medewerkers aantrekken

Ben je op zoek naar nieuw talent voor je organisatie? Wij maken een plan waarmee we zorgen dat je opvalt op de arbeidsmarkt. Met de juiste inhoud en middelen voor de groep die jij zoekt. Regelmatig aandacht in de media zorgt al dat je opvalt bij kandidaten. Om ze een extra zetje te geven optimaliseren we je social media-uitstraling en bouwen we social mediacampagnes. Graag bedenken we dan ook nog campagne-activiteiten waarmee je directe contactmomenten kunt realiseren.

Ons
team

Ons team gaat voor je aan de slag. Neem vandaag nog contact met ons op en daag ons uit!

Julya de Goede Accountcoördinator

Met haar grote dosis sociale vaardigheden is het met Julya makkelijk babbelen. Ze luistert goed, durft door te vragen en kan zich uitstekend inleven. Gaat het over actualiteiten en zaken die de wereld van morgen vormgeven, dan gaan haar toch al mooie ogen nog meer glimmen. Bij Marcommit kan ze haar hart dan ook ophalen. Interviewen, schrijven, regelen, Julya pakt graag tien – liefst compleet verschillende – dingen tegelijk aan. Daar leert ze van, zegt ze zelf, en dat tekent haar. Ze werkt hard, komt haar afspraken na en wil het hoogst haalbare resultaat behalen. Zo vraagt ze veel van zichzelf, maar de stress van een werkdag schudt ze zo weer van zich af. Een momentje Instagram brengt haar snel weer in balans. En thuis bij familie is haar wereld weer helemaal zen.

Merel Poppeliers Mediaspecialist

Net van school, nieuwsgierig, ondernemend en vooral bóórdevol talent. Zo is Merel in haar vrije tijd bestuurslid van een stichting, runt ze al vijf jaar haar eigen ontbijtbedrijf en deed ze mee aan de young lady business academy. Overal slaagt ze met vlag en wimpel en dat is geen toeval. Ze gaat nu eenmaal graag de uitdaging aan en zoekt naar situaties waar ze van meerwaarde is én zich kan ontwikkelen. PR is haar op het lijf geschreven, de wereld van reputatie en media fascineert haar en ze is vastberaden krachtige verbindingen te leggen. Daar heeft ze aanleg voor. Ze is namelijk zo iemand die zich ergens in vastbijt tot ze de situatie volledig doorgrondt. Van daaruit komt ze tot de beste ideeën en weet ze waardevolle connecties te maken. Ook voor jou.

Lisa Soeterbroek Contentspecialist

Als iemand binnen Marcommit haar boeltje goed op orde heeft dan is het Lisa wel. Perfectionistisch, ijverig en gedisciplineerd is hoe je haar het best kunt omschrijven. Eén eigenschap ontbreekt nog in dit rijtje: nieuwsgierig. Lisa wil exact weten hoe iets in elkaar steekt. Een ingewikkelde software-implementatie? Lisa pluist uit hoe het werkt. Nieuwe cybersecuritytechnologie? Lisa neemt het onder de loep. Als contentspecialist vraagt ze mensen het hemd van het lijf om alles vervolgens tot in details zwart op wit te zetten. Die aandacht voor finesses maakt dat Lisa in haar vrije tijd liever series kijkt dan films. En dat ze een informatief boek verkiest boven een romannetje. Het allerliefst kijkt Lisa Formule 1, want ook daarvan weet ze inmiddels preciés hoe het werkt. Op zondagmiddag met vriendlief meekijken zonder de strategie achter de race te begrijpen, is voor haar geen optie. Need I say more?

Savannah van der Ploeg Accountcoördinator

Deze local uit Soest houdt ervan om hard te werken en tegelijkertijd plezier te hebben in haar werk. Ze vindt het leuk om bezig te zijn met van alles en nog wat en veel te leren, liever gisteren dan vandaag. Dit komt goed uit bij haar functie als Account Coördinator. Gaat het onverhoopt toch fout? Dan gelooft ze er heilig in dat het uiteindelijk ook wel weer goed komt. Savannah is altijd wel in voor een babbel en gezelligheid en houdt er dan ook van om uitgebreid te tafelen met vriendinnen, uiteraard onder het genot van een glas wijn en heel veel eten. Deze pastalover is dol op de Italiaanse keuken, vooral op pasta carbonara of heel goede ravioli, als ze dan toch echt moet kiezen. Qua taal is Spaans meer haar ding, wat niet gek is met een Colombiaanse moeder. Die mengelmoes heeft ook gezorgd voor een voorliefde voor het buitenland en haar interesse in verschillende culturen. Haar vervolgstudie Culture, Organization en Management is dan ook geen verrassing.

Leonie Huting Accountcoördinator

Deze goedlachse Nijmeegse is altijd nieuwsgierig naar wat de dag haar brengt. Dat is ook niet gek wanneer je de functie van accountcoördinator bekleedt, gezien elke werkdag weer anders is. Ben je op zoek naar een creatief idee? Vraag Leonie! Ze heeft in no-time een ludiek idee bedacht en geeft gelijk de juiste handvatten zodat je direct aan de slag kunt. Dit sluit naadloos aan bij haar karakter: ontzettend zorgzaam, perfectionistisch en biedt altijd een helpende hand. In haar vrije tijd organiseert ze het liefst borrels, met gegarandeerd zoete en zoute snacks op tafel. Daarnaast zal ze nooit een uitdagend project uit de weg gaan, zowel in werk als privé. Samen met haar vriend heeft ze onlangs een nieuwbouwwoning gekocht, waar ze straks al haar energie, enthousiasme en creativiteit in kwijt kan!

Pien Aldenzee Accountmanager

Pien is onze alleskunner. Heb je een persbericht nodig? Zij schrijft ‘m. Een interview bij een groot landelijk dagblad? Zij regelt het. Liever een social campagne? Pien is al up-and-running. Met deze diversiteit aan kennis en kunde zit ze dan ook goed op haar plek bij Marcommit. Als accountmanager weet ze dat geen dag hetzelfde is in medialand en schakelt ze moeiteloos van de ene PR-kans naar de andere. Dit komt niet geheel uit het niets: als fervent reizigster vindt ze het ook leuk om zich onder te dompelen in het onbekende. Het enige wat ze aan jou vraagt is enthousiasme, dan komt de rest in orde. Of, in Piens woorden: het komt altijd op z’n pootjes terecht. En zo is het maar net.

Arlette Kal Digital marketeer - Online consultant

Wil je meer online succes behalen? Laat dat maar aan Arlette over! Met veel plezier en een kraakheldere strategie brengt ze logica in al je online activiteiten. Moeiteloos zet ze klinkende campagnes op die ze met A en B-testen opdrijft tot optimale prestaties. Ze adviseert over search engine advertising, maar haar echte liefde is social media. Instagram, Pinterest of good old LinkedIn, Arlette is thuis op alle platformen. En ze weet als geen ander hoe je ze zakelijk benut. Hoe dat zo komt? Het is de aard van het beestje: Arlette is een sociale netwerker pur sang. Ze voelt feilloos aan wat de gemene deler van een groep is, waarmee ze mensen daadwerkelijk bij elkaar brengt – in vloeiend Frans als het moet. In haar Amsterdamse thuis brengt ze mensen samen met gezellige etentjes. Maar net zo lief verenigt ze mensen rond jouw merk.

Mariëlle van Schaik Accountmanager

Jouw expert terug zien of horen in de krant, een podcast, tv of radio? Dan ben je bij Mariëlle – of Mary, zoals wij haar noemen – aan het juiste adres. Deze dame heeft de afgelopen jaren haar sporen in marketing, communicatie en PR verdiend in verschillende functies. Ervaring die zij graag inzet om jou te voorzien van de beste adviezen, teksten en resultaten. Daar heeft ze ook het talent voor. Met oprechte interesse en een snel begrip maakt ze zich jouw business razendsnel eigen. En met haar eerlijkheid en vriendelijkheid legt ze makkelijk connecties met de juiste journalisten, die ze vervolgens uitbouwt tot duurzame relaties. Die kennis en warme relaties weet ze met elkaar te verbinden, waarmee ze mooie resultaten behaalt voor jouw merk. Daar doet Mary het voor. Waarna ze de werkdag bij voorkeur afsluit met een uitdagende sportsessie, gevolgd door lekkere en vooral gezonde voeding. Zo houdt ze zichzelf altijd fit en scherp.

Maartje Grossouw Managing director

Toe aan een goed gesprek? Dan moet je bij Maartje zijn. Sowieso omdat het met haar makkelijk praten is, vanaf de start geeft ze iedereen een goed gevoel en ze bewaakt dat alle meningen worden gehoord. Maar vooral omdat ze elk gesprek stuurt naar waardevolle inzichten. Als er verfrissende ideeën nodig zijn, komt ze met nieuwe perspectieven op de proppen. Ligt er een complex of gevoelig onderwerp op tafel, dan vraagt ze door, relativeert, confronteert en verbindt. Net zo lang tot haar doel is bereikt: resultaten behalen, merken bouwen en verdieping geven. Daar doet ze het voor. Met haar open mind, 23 jaar werkervaring, en haar fascinatie voor mensen en organisaties is ze daar ook de ideale gesprekspartner voor. Wat haar nog meer typeert? Etentjes, sportschool, theater, wandelen, en uitproberen van nieuwe eettentjes. Hoe veelzijdiger, hoe beter.

Martijn de Gooijer Contentspecialist

Martijn is onze schrijver, maar dan met een unieke achtergrond: hij is een ervaren allround communicatie professional én online marketeer. Daardoor kan hij goed meedenken en snapt hij als geen ander hoe een tekst bijdraagt aan jouw strategie. Martijn is ervan overtuigd dat in al het mediageweld en volle concurrentie juist de inhoudelijke boodschap het verschil maakt. Daar zet hij zich dan ook helemaal voor in. Hij kan écht luisteren, leeft zich goed in en vraagt kritisch door net zolang tot hij elk detail begrijpt. Daarna legt hij verbanden, brengt structuur aan – daar staat hij om bekend – en vindt hij de nuances en heldere bewoording waarmee hij jouw doelgroep weet te raken. En dat alles keurig opgemaakt, perfect geschikt voor je beoogde medium en inclusief tips voor de designer. Bij Martijn is over elk detail nagedacht.

Mirjam Hulsebos Contentspecialist

Mirjam is van alle markten thuis als het om content gaat. Ze weet precies de juiste boodschap te formuleren voor iedere doelgroep, omdat ze kijkt door de bril van de lezer. Of er nu een artikel, een whitepaper of een blog op papier moet worden gezet, Mirjam draait er met haar jarenlange ervaring als journalist en tekstschrijver haar hand niet voor om. Zo lang de onderwerpen maar een link hebben naar IT, zit ze met een glimlach achter haar computer. Ze vertaalt complexe IT-onderwerpen naar begrijpelijke taal. En niet alleen op papier is Mirjam goed met woorden. Tijdens inputgesprekken is ze een vragenvuur en ze deelt altijd graag haar avonturen. Even vijf minuutjes bellen met Mirjam zit er niet in, want ze kletst zo een halfuur vol. Kortom, bij Mirjam moet je zijn voor kwaliteit én gezelligheid.

Emily Stolker Contentspecialist

Deze perfectionistische dame is geboren in Friesland en inmiddels getrouwd en woonachtig in Nijkerk. Met haar accurate werkhouding is ze een gewaardeerde collega. Ze is het gelukkigste als ze kan schrijven en ze houdt van de veelzijdigheid van de activiteiten bij Marcommit. In haar vrije tijd kan je haar vinden op de bank met een haakwerkje en een lifestyle programma op de buis zoals House Rules. Daarnaast is ze sportief en werkt ze zich graag in het zweet in de sportschool. Wanneer ze het perfecte plaatje schiet in de natuur, is ze in haar element. Iets waar ze een hekel aan heeft, zijn dingen die scheef staan in haar huis. Die moet ze, zo perfectionistisch als zij is, altijd even recht zetten.

Endie van Laar Account director

Endie is met zijn jaren ervaring in PR en zijn rustige houding een stabiele factor in het Marcommit team. Niets is hem te gek en het woord ‘stress’ komt niet voor in zijn vocabulaire. Met zijn winnaarsmentaliteit weet je zeker dat hij er voor de klant altijd het maximale uithaalt en hij vindt dan ook niets mooier dan ervoor te zorgen dat deze in het nieuws komt. Verder zijn zowel wielrennen als schrijven zijn hobby, waarbij schrijven een beetje uit de hand gelopen is: op dit moment studeert hij af aan de schrijversvakschool, een kunstacademie voor schrijven.

Kyra Pluimakers Mediaspecialist

Kyra houdt van aanpakken en praten. Op het kantoor kun je niet om haar heen. Ze gaat tot het uiterste om het beste resultaat te behalen. Daarbij kijkt Kyra altijd naar de positieve kant van het verhaal. Aan haar vrienden, familie en vriend is ze enorm trouw. Maar nog veel meer aan haar 102 (103? who’s counting) YouTube abonnementen, aan haar Instagram-app, het eten van pasta en het mooiste land ter wereld: Italië. Het liefst gaat ze daar ieder jaar wel een keertje heen. We kunnen haar geen ongelijk geven.

Arlieke Tammer Accountmanager

Een spin in het web, een woordkunstenaar en onze rots in de branding. Wat is ze eigenlijk niet? Zonder moeite bewaart Arlieke het overzicht van alle campagnes, lopende activiteiten en planningen van klanten en haar team. Ze houdt alle ballen hoog en daarbij zullen er geen zweetdruppeltjes langs haar voorhoofd lopen; ze houdt altijd haar hoofd koel. Loop je even vast? Dan helpt Arlieke je zo weer op weg. Ze brengt stabiliteit en een gezonde dosis nuchterheid in het team, denkt in kansen en mogelijkheden en is een aanwinst in de brainstormruimte. Om te ontspannen is ze met enige regelmaat op de tennisbaan te vinden of kruipt ze op de bank voor een goede serie of film. Dat doet ze dan in een onesie met een kop thee erbij. Een ding is zeker: met haar doorzettingsvermogen en eeuwige optimisme weten we dat met deze dame aan onze zijde, het hoe dan ook voor de bakker komt!

Marlin Goethals Sales director

Deze knappe rasoptimist is een harde werker. Anderen helpen doet ze graag of dat nou met social media, teksten of andere pr activiteiten is, deze dame maakt het tot een succes. Iedere zondag staat ze als vaste supporter bij haar Olav langs de lijn, maar haar eigen kwaliteiten liggen meer bij pen en papier dan bij stick en bal. Daarnaast is deze lekkerbek er in haar vrije tijd altijd als de kippen bij wanneer er een nieuw restaurant geopend is. Voor het proeven van de lekkerste speciaalbiertjes is ze ook altijd in. Met als gezonde tegenhanger veel sporten en veel groenten. De perfecte balans voor dit blije ei, die lust ze trouwens ook graag!

Teun Putter Contentspecialist

Onze (s)teun en toeverlaat op het gebied van alles wat met content te maken heeft. Teun heeft een bak ervaring op het gebied van journalistiek, contentmanagement en hoofdredacteurschap en zet dat bij Marcommit in om onze klanten te verrassen met prikkelende teksten, boeiende koppen en inspirerende klantverhalen. Moeiteloos schakelt hij van de business-kant naar IT en weer terug naar HR. Maar naast zijn contentfascinatie is Teun ook een fervent wielrenner, speelt hij graag een spelletje en biedt hij graag een luisterend oor. Op Teun kan je altijd bouwen.

Marielle van Zanten Account director

Als Marielle ergens aan begint, dan krijgt ze het voor elkaar, ongeacht wat het is. Met haar professionele houding vormt ze al vijf jaar lang een stabiele factor voor haar klanten én collega’s. Wie een strategie wil uitbouwen of groei van een merk wil realiseren, is bij Marielle aan het juiste adres. Ze schudt moeiteloos het ene na het andere creatieve PR-plan uit haar mouw waarmee ze telkens weer de juiste snaar weet te raken. Het liefst werkt ze niet voor, maar mét haar klanten. Om zo een verlengstuk van de marketingafdeling te zijn, duurzame relaties op te bouwen en natuurlijk de beste resultaten te realiseren. Naast haar proactieve houding op de werkvloer zit Marielle, met dank aan haar talloze interesses, ook in haar vrije tijd allesbehalve stil. Eén ding steekt er met kop en schouders bovenuit: haar liefde voor Griekenland. Daar is ze ieder jaar wel een paar weken – en als het even kan langer – te vinden.

Lisanne Zwinkels Account director

Deze veelzijdige Amsterdamse dame is van vele markten thuis. Naast een fantastische marketing en PR vakvrouw een wijnkenner pur sang. Op haar blog Wijnmuis schenkt zij aandacht aan wijnen die ter beoordeling worden toegestuurd.  Om de daar bijhorende bourgondische levensstijl een gezond randje te geven wordt zij veelvuldig op de racefiets in de polders rond Amsterdam gezien. Kortom volkomen in balans zowel qua werk als privé.

Marianne van Barneveld Oprichter en strategisch adviseur

De geestelijk moeder van Marcommit heeft proactiviteit hoog in het vaandel staan. Het nummer ‘Happy’ van Pharrell is haar levenslied en haar ondernemersdrang is grenzeloos. Als strateeg in hart en nieren heeft ze al talloze organisaties geholpen om te excelleren in communicatie, PR en marketing. Maar dat niet alleen. De moederrol vervult ze ook voor haar twee dochters, twee honden, twee katten, maar ook voor het team. De afgelopen 20 jaar heeft zij tientallen Marcommitters grootgebracht en verrijkt met haar kennis. Kortom: zonder Marianne, geen Marcommit.

Maartje van Oeveren Account director

Houdt moeiteloos alle ballen hoog. Dankzij haar jarenlange ervaring in PR en marketing heeft ze een berg aan kennis en ervaring verzameld die ze het liefst inzet om bedrijven te laten groeien. Maartje is zowel strategisch als operationeel sterk. Ze heeft alle facetten van het vak meegemaakt. Hierdoor overziet Maartje hectiek en blijft ze gefocust op de doelstellingen van haar klanten. Komt er nog een bal bij? Geen probleem, Maartje grijpt nooit mis. Thuis gaat dat al net zo. Met drie kids ziet ze ook daar ballen al van verre aankomen. Wel zo handig, ook op het hockeyveld is ze daarom een waardevol teamlid.

Denise van Ooijen Account director

Deze PR duizendpoot heeft ruim tien jaar ervaring in het werken voor IT-organisaties. Ze is een echte kampioen in het bedenken én implementeren van strategische en creatieve plannen en weet precies hoe ze deze strategieën kan vertalen naar de pers. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze krijgt het voor elkaar gebokst. En niet alleen op zakelijk vlak, ook in haar vrije tijd deinst zij niet terug van een avondje (kick)boksen.

Roy Roelofs Financieel directeur

Met zijn gezelligheid weet Roy zich staande te houden tussen al het vrouwelijk Marcommit geweld. Met een hart voor finance en IT, bestaat er geen betere positie voor Roy dan als onze financieel directeur. Hij duikt zonder moeite de cijfers in en zorgt dat financieel alles op rolletjes loopt. Dat doet hij allemaal onder het genot van een kop koffie. Wordt het hem toch allemaal even teveel, grote kans dat je hem dan op het terras vindt waar hij ter ontspanning een Texels Skuumkoppe drinkt.

Ook internationaal op de kaart?

Ben je van plan om ook buiten Nederland via PR van je te laten horen? Ook dan ben je bij ons aan het goede adres.

Internationaal bereik

Marcommit is lid van diverse internationale netwerken met de beste lokale bureau’s.

Zo zijn wij lid van het ION-netwerk, de WIN PR Group en de PR World Alliance. Via onze partners kunnen we het internationale bereik precies op maat maken voor jouw doelstellingen.