2 nominaties voor de Grand Prix Content Marketing Awards 2018

Dit jaar zijn twee van onze campagnes genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing Awards, en daar zijn wij trots op. Meer weten over deze succesvolle campagnes? Lees en kijk dan snel verder.

  1. Protime – Kwaliteit op de werkvloer

Protime is hard- en softwareleverancier op het gebied van tijdregistratie, toegangscontrole, planning en samenwerken. Het bedrijf wilde haar naamsbekendheid onder de HR-doelgroep vergroten, de traffic naar en het aantal leads via de website vergroten en haar keurmerk voor goed werkgeverschap actief uitdragen om potentiële medewerkers te bereiken.

Om dit te realiseren ontwierpen wij voor Protime een nieuwe contentmarketingstrategie. We creëerden de campagne ‘kwaliteit op de werkvloer’. Het fundament bestond uit een onderzoek waarmee Protime in kaart bracht hoe ‘tijd’, wordt ervaren door de Nederlandse medewerker. Het thema ‘kwaliteit op de werkvloer’ diende als een kapstok waar allerlei typische Protime-topics onder vallen, zoals samenwerken, planning, salariëring, beoordelen, organisatiecultuur, productiviteit, et cetera. Door de opzet van de campagne kon Protime voor een langere periode als autoriteit optreden rondom topics die spelen bij de doelgroepen.

Waarom is deze case een bekroning waard?
Een enorm (media)bereik met een beperkt budget is een resultaat waar veel campagneleiders hun vingers bij aflikken. Wie wil zijn investering niet meermaals terugverdienen? Deze campagne inspireert en laat zien dat je met een slimme insteek, een knap staaltje planning en het aanwenden van actualiteiten meerdere doelgroepen kunt raken en een enorm bereik kunt realiseren. Het onderzoek van Protime ‘Kwaliteit op de werkvloer’ is na tien maanden al een begrip in de markt geworden, waardoor het bedrijf haar autoriteitspositie en naamsbekendheid aanzienlijk heeft verstevigd.

2. Onguard – Blockchain, hype of here to stay?

Onguard is in meer dan 20 jaar uitgegroeid van een specialist in credit management software naar een belangrijke speler in oplossingen op het gebied van order to cash. Het geïntegreerde platform zorgt ervoor dat alle processen in de order to cash keten optimaal op elkaar zijn aangesloten en kritische data gedeeld kan worden. Eind 2016 is Onguard gefuseerd met Credit Tools. Na de fusie met Credit Tools sloeg Onguard een nieuwe weg in. Van het aanbieden van credit management software, naar het faciliteren van het complete order to cash-proces dankzij samenwerkingen met partners. Een nieuwe strategie die ook vroeg om een rebranding. Binnen de branche hadden credit management en Onguard een onopvallend en verouderd imago. De wens ontstond om een omslag te maken naar hip fintech-bedrijf. Om dit nieuwe imago daadwerkelijk over de bühne te krijgen bij de doelgroep, schakelde Onguard Marcommit in om een communicatiestrategie te ontwerpen. Zij creëerde de ‘FinTech Barometer 2018’-campagne. Een campagne die inhaakt op zeer actuele topics in de branche, zoals blockchain, artificial intelligence en robotisering.

Waarom is deze case een bekroning waard?
Deze case heeft ervoor gezorgd dat Onguard een compleet nieuw imago heeft neergezet binnen de financiële markt in Nederland. Van traditioneel credit management softwarebedrijf naar hippe fintech-organisatie en kennisleider op het gebied van trends in de financiële wereld. Deze case is daarnaast succesvol omdat met een minimale investering maximaal resultaat is behaald. Ruim vijf keer het budget heeft Onguard aan mediawaarde teruggekregen en daarnaast noemt Het Financieele Dagblad de organisatie een fintech-bedrijf en relateert de belangrijkste krant voor de doelgroep de organisatie aan blockchain. Daarmee is het stoffige imago opgepoetst en daardoor linkt de financiële wereld in Nederland Onguard aan blockchain. Deze content campagne inspireert en laat zien dat er een enorm bereik te realiseren valt wanneer je als organisatie in een vroeg stadium aanhaakt op een nieuwe technologie. Het onderzoek van Onguard ‘FinTech Barometer 2018’ wordt op dit moment nog steeds benut.