Veel mensen gebruiken LinkedIn maar voor één reden: het vinden van een baan. Voor veel bedrijven geldt hetzelfde, zij gebruiken het voor het vinden van nieuwe medewerkers. En dat is niet gek, want LinkedIn is daar een heel geschikt platform voor. Maar liefst 89% van de recruiters zegt iemand aangenomen te hebben via LinkedIn.

Toch is het denkbeeld dat LinkedIn alleen geschikt is voor recruitment, achterhaald. De afgelopen jaren is LinkedIn namelijk geëvolueerd tot veel meer. Miljoenen mensen over de hele wereld gebruiken LinkedIn om met elkaar te verbinden, van elkaar te leren en om zinvolle gesprekken te voeren.

Met de op één na hoogste marktpenetratie ter wereld, is LinkedIn bijzonder relevant voor de Nederlandse markt. Marcommit erkent dit al jaren en daarom ondersteunen wij onze B2B-klanten bij het effectief benutten van hun LinkedIn-profielen.  Zo hebben we LinkedIn-bedrijfspagina’s gecreëerd en geholpen om deze uit te laten groeien tot impactvolle omgevingen die (potentiële) klanten aanspreken.

We komen echter nog steeds mensen en bedrijven tegen die moeite hebben om LinkedIn optimaal te benutten. Daarom hebben we het afgelopen half jaar twee nieuwe workshops ontwikkeld en gelanceerd:

  1. Impact maken met LinkedIn-bedrijfspagina’s
  2. Word een LinkedIn Pro

Impact maken met LinkedIn bedrijfspagina’s

Deze workshop is voor marketingteams die hun LinkedIn-pagina’s intern willen beheren. In de workshop leer je de skills die nodig zijn om een effectieve bedrijfspagina te creëren, die daadwerkelijk waarde oplevert voor je doelgroep. De workshop bevat de volgende onderdelen:

  • Waarom LinkedIn belangrijk is voor jouw bedrijf
  • Hoe een goede voorbereiding eruit ziet
  • De basis leggen voor een perfecte bedrijfspagina
  • Het creëren van verbindende content
  • Het laten groeien van je pagina
  • De basis van LinkedIn paid media
  • Meten en analyseren

Deze workshop is geschikt voor bedrijven die LinkedIn willen inzetten om naamsbekendheid op te bouwen en leads te genereren.

Word een LinkedIn Pro

In deze workshop geven we jouw sales-team en/of medewerkers de kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om hun online profiel te laten groeien. Medewerkers kunnen namelijk veel betekenen voor de promotie van jouw merk, in veel gevallen zelfs meer dan jouw eigen kanalen ooit kunnen bereiken. Deze workshops geeft hen alle tools die hiervoor nodig zijn, en bevat de volgende onderdelen:

  • Waarom LinkedIn van belang is
  • Het creëren van het perfecte profiel
  • Connecties maken
  • Betrokken zijn met content
  • Het gesprek leiden
  • Regels en richtlijnen voor jouw verantwoordelijkheden jegens je werkgever

Deze workshop is geschikt voor bedrijven die hun LinkedIn-aanwezigheid willen vergroten. Ook helpt het medewerkers om waardevollere connecties te maken, en verkoopteams om betere leads te genereren.

Het Marcommit-verschil

We hebben allemaal wel eens een training of workshop gevolgd die op het moment zelf heel leuk en leerzaam is, maar waarbij je na afloop al snel merkt dat je de details of de aangeleerde vaardigheden bent vergeten. Dat vinden wij zonde.

Effectief leren vraagt om duurzame ondersteuning en daarom zorgen wij bij al onze workshops voor goede begeleiding. We beoordelen deelnemers om de sessie volledig op maat te maken en zorgen voor de benodigde middelen voor én na de workshop. Tenslotte bieden we, tot zes weken na afloop van de workshop, de mogelijkheid om vragen te stellen. Zo zorgen we ervoor dat de deelnemers hun opgedane kennis en vaardigheden behouden en er het optimale resultaat mee bereiken.

Interesse?

LinkedIn is essentieel voor B2B merken – zowel nu als in de toekomst. Het goede nieuws is dat relatief weinig Nederlandse bedrijven zich dit realiseren, en jij daarmee je concurrenten een stap voor kunt zijn. Neem daarom contact met ons op voor meer informatie over deze workshop en kom erachter wat we voor jou kunnen betekenen.

Onze Marcommit Academy biedt ook andere workshops aan, onder andere over Buyer Journeys, Buyer Persona’s, B2B Blogging, een mediatraining en meer. Neem gerust een kijkje!

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.