Expert sessies, workshops en trainingen

Als klanten werven je uitdaging is dan zetten we een aanpak op die zorgt voor veel contactmomenten.

Leads genereren

Een strategie waarin SEO en contentmarketing de spil zijn. SEO om ervoor te zorgen dat je gevonden wordt en contentmarketing, denk aan rapporten, whitepapers en e-books, om de contacten vast te houden. We bouwen PR-, social media- en digital marketingcampagnes rond deze content, waarbij continu meten en aanpassen centraal staat.

En vasthouden

Met Inboundmarketing gaan we nog een stap verder. Deze strategische aanpak zorgt ervoor dat alle contactmomenten echt benut en vastgehouden worden. Echt inleven in de doelgroep staat centraal. Met deze kennis kruipen we in de huid van je klant en lopen we gezamenlijk de route van contact tot klant. Door jouw doelgroep geautomatiseerd op maat gemaakte content en contactmomenten aan te bieden blijf je ze continu meetbaar boeien en binden tot het daadwerkelijke sales-moment aanbreekt.

Onze diensten
  • Strategisch advies, inbound marketingplan
  • In kaart brengen buyer persona’s en buyer journeys
  • advisering tool en inrichting
  • implementatie tool
  • uitwerken content en flows
  • monitoring en bijsturen

Workshops

Buyer journey workshop

Een goede marketingstrategie begint bij het kennen van de klant. Je moet weten wat hem beweegt. In de buyer persona workshop reiken we de tools aan om jouw klant in kaart te brengen.

Waar ligt hij ’s nachts wakker van? Wat is zijn karakter? Welke positie heeft hij binnen de organisatie?

Vervolgens zet je deze kennis om in concrete acties en relevante content. Zo heb je de perfecte start van een succesvolle leadgeneratie campagne. Je weet op ieder moment van de buyer journey welke actie je moet nemen.

Teken in voor onze buyer journey workshop.

Buyer persona workshop

Buyer persona’s zijn de leidraad in alles wat je organisatie doet. Van productontwikkeling en marketing tot accountmanagement en support. Ook voor de invulling van de inbound marketingstrategie is een waarheidsgetrouwe buyer persona essentieel. Het is dan ook belangrijk dat je buyer persona’s opstelt en vervolgens regelmatig actualiseert. Dit is een vak apart.

Zoals de AIVD een daderprofiel opstelt, maken wij tijdens de buyer persona workshop een profiel van jouw ideale klant of klanten. De workshop stelt je in staat stap voor stap een scherper beeld te krijgen van jouw buyer persona. Hoe scherper het profiel, hoe gerichter de campagne, hoe hoger de conversie.

Teken in voor onze buyer persona workshop.

Blogworkshop: B2B bloggen

Content is key, of king. Vandaag de dag moet je op continue basis je doelgroepen voorzien van relevante informatie. Ben je al gestart met een company blog? Of durf je nog niet, omdat je niet weet waar en met wie te beginnen? Zonde, want zo blijft er veel waardevolle kennis op de plank liggen.

Is bloggen lastig? Misschien. Kost het je tijd? Ongetwijfeld. Maar een keuze heb je niet. Je moet laten zien dat je kennis en ervaring in huis hebt, je moet autoriteit uitstralen. Met de blogworkshop van Marcommit verlaag je de drempel voor medewerkers om actief te gaan bloggen enorm.

In een praktische setting reiken we manieren aan om het proces te versimpelen en daarmee ook leuker te maken. Een blogworkshop is dan ook de ideale manier om werknemers te inspireren.

Teken nu in voor de blogworkshop.

Vlogworkshop

We ontkomen er niet meer aan. Video en vlogs zijn een belangrijk onderdeel van je communicatiestrategie. Dit komt mede doordat het maken van video’s steeds makkelijker én goedkoper is geworden. Iedereen kan met een smartphone, een statief en de juiste kennis en vaardigheden in een handomdraai een professionele video in elkaar zetten.

Wil jij met jouw team ook aan de slag met vloggen? Of leren hoe je professionele videocontent maakt? Wat jouw doelstelling ook is, het begint bij de B2B vlogworkshop van Marcommit, in samenwerking met Geertje Algera. 3, 2, 1 … Actie!

Mediatraining deel 1: de basis

Je hebt nieuws, een verhaal of idee dat je wilt vertellen. En je wilt dat ontspannen doen en tegelijkertijd jezelf blijven, ook onder mediadruk. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap helder is, goed overkomt en impact heeft?

Dat vraagt om gedegen kennis, goed inzicht en de juiste vaardigheden. En die vaardigheden zijn prima aan te leren met behulp van een mediatraining. In deel 1 van onze mediatraining zet je de eerste stappen op weg naar een volleerd woordvoerderschap. Je krijgt de theorie maar gaat ook direct aan de slag met de praktijk.

Laat het NOS-Journaal maar komen.

Mediatraining deel 2: De kunst van storytelling

In deel 1 van onze mediatraining heb je de eerste stappen op weg naar een volleerd woordvoerderschap. Je hebt zelfvertrouwen getankt en waarschijnlijk heb je de kennis en vaardigheden inmiddels in de praktijk gebracht; voor de camera of voor een microfoon.

Nu wordt het tijd voor een verdiepingsslag. Wanneer je dan toch de aandacht van het grote publiek hebt, moet je een verpletterende indruk achter laten.

Dat is het doel van deel 2 van onze mediatraining.

onze andere diensten

Bekijk hieronder de andere diensten die Marcommit graag voor u uitvoert.

Let's have
a chat