Utrecht – IT-dienstverlener Conclusion heeft voor het zesde jaar op rij over de gehele linie hoge scores behaald in de Giarte IT Xperience Monitor 2021. Conclusion nam deel aan de dienstcategorieën Managed Services en Software Services. Deze werden beoordeeld met respectievelijk een 8,2 en een 8,0.

Top 5-scores in dienstverlening
De beoordelingen zijn afkomstig van een omvangrijke groep van 59 klanten, die een breed palet van diensten afnemen: van cloudtransformaties, enterprise applicaties en dataplatforms tot low code-ontwikkeling en change management. Binnen de diensten van Managed Services behaalde Conclusion top 5-scores op het gebied van werkpleksupport, werkplekmanagement en systeemintegratie. Juist het thema ‘online werkplekken’ lag het afgelopen jaar onder een vergrootglas, vanwege de enorme toename van het thuiswerken. 

Bovengemiddeld competent en klantgericht
Wat betreft competenties en klantgerichtheid scoort Conclusion met scores van een 82 en een 80 bovengemiddeld. Conclusion wordt, net als vorig jaar, gezien als een zeer betrouwbare en bekwame IT-dienstverlener. In de nieuwste categorie – de Customer Delight Score, die bestaat uit aanbeveling, vertrouwen en verwachtingen – stijgt Conclusion met een score van 81 ook boven het marktgemiddelde uit. De beoordelingen zijn afkomstig van een omvangrijke groep van 59 klanten, op een breed palet van diensten.

Engbert Verkoren, CEO van Conclusion: “We zijn trots en dankbaar dat zo’n grote en diverse groep klanten onze dienstverlening wederom zo hoog waardeert en positief beoordeelt. In veel gevallen dragen we verantwoordelijkheid voor de meest kritische processen van onze klanten. Ondertussen doen we er alles aan om deze koppositie te behouden. Door onszelf continu te verbeteren en opnieuw uit te vinden, positioneren we ons steeds sterker als autoriteit in het waarmaken van samenhangende dienstverlening voor de nog complexere en bedrijfskritische businessvraagstukken. Dit is een belangrijke kwaliteit en tevens een aanvulling op onze sterke posities op de afzonderlijke vakgebieden. Hiermee beogen we de komende jaren de voorkeurspositie van duurzame partner voor de strategische ambities van onze klanten te behouden. Ik ben ontzettend trots op alle collega’s die zich dag in dag uit inzetten om dit voor elkaar te krijgen. Zonder al deze gedreven mensen was dit niet mogelijk geweest.”

Over de Giarte IT Xperience Monitor
Giarte doet al meer dan 15 jaar onderzoek naar de human experience in IT en is de grondlegger van de Xperience Level Agreement (XLA®). Xperience Management en XLA® helpt organisaties om optimaal af te stemmen op wat echt belangrijk is voor klanten, medewerkers en de business. De IT Xperience Monitor (ITX) is een jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. De ITX Monitor levert praktische inzichten en inspiratie voor continue verbetering van dienstverlening. In totaal zijn 34 IT-providers opgenomen in de monitor. Meer informatie over de IT Xperience Monitor en over Giarte is te vinden op: itx.giarte.com en www.giarte.com

Share this article
Op zoek naar meer persberichten?

Hieronder vind je de twee meest recente persberichten.