paris

Zo af en toe krijgen we een aanvraag voor meerdere landen tegelijk. Leuk, want dan kunnen we breder over PR nadenken. Maar vooral leuk omdat we dan samen met onze partner(s) in dat land een PR plan kunnen maken. En daar leren wij ook weer van.

Lokale verschillen

Dit keer was het een plan voor Frankrijk en Nederland. Iets om onze tanden in te zetten samen met onze partner ComCorp in Parijs. We hebben samen gekeken naar een nieuwe PR aanpak voor een innovatieve software aanbieder. Samen, maar ook weer apart omdat we juist de lokale verschillen aandacht willen geven.

En overeenkomsten

Maar hoe frappant is het om te zien dat ondanks de lokale verschillen we toch op PR gebied precies dezelfde veranderingen doormaken. Ook in Frankrijk is contentmarketing niet meer weg te denken uit het PR vakgebied. Ook in Frankrijk gaat PR niet meer alleen over naamsbekendheid, maar ook over leads en salesresultaten.
Dus eigenlijk verschilt onze aanpak alleen maar in die echt culturele aspecten. De manier waarop we met elkaar spreken, wel of juist niet uitgebreid met elkaar lunchen en al die zaken die altijd al anders waren. De zaken die met mensen te maken hebben en niet met het vakgebied.

We hebben gisteren dus gezamenlijk een smashing presentatie gegeven in Parijs, samen in het Engels voor een tweetalig publiek (Nederlands en Frans). Dat kan toch alleen maar in Europa.  Wat op zo’n moment toch meer één Europa blijkt te zijn dan we van te voren hadden bedacht.

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.