Kwaliteit op de werkvloer
Protime is hard- en softwareleverancier op het gebied van tijdregistratie, toegangscontrole, planning en samenwerken.
Het bedrijf wilde haar naamsbekendheid onder de HR-doelgroep vergroten, de traffic naar en het aantal leads via de website vergroten en haar keurmerk voor goed werkgeverschap actief uitdragen om potentiële medewerkers te bereiken.
Om dit te realiseren ontwierpen wij voor Protime een nieuwe contentmarketingstrategie. We creëerden de campagne ‘kwaliteit op de werkvloer’.
Het fundament bestond uit een onderzoek waarmee Protime in kaart bracht hoe ‘tijd’, wordt ervaren door de Nederlandse medewerker. Het thema ‘kwaliteit op de werkvloer’ diende als een kapstok waar allerlei typische Protime-topics onder vallen, zoals samenwerken, planning, salariëring, beoordelen, organisatiecultuur, productiviteit, et cetera. Door de opzet van de campagne kan Protime voor een langere periode als autoriteit optreden rondom topics die spelen bij de doelgroepen.
Waarom is deze case bekroond met een Grand Prix Content Marketing Award?
Een enorm (media)bereik met een beperkt budget is een resultaat waar veel campagneleiders hun vingers bij aflikken. Wie wil zijn investering niet meermaals terugverdienen? Deze campagne inspireert en laat zien dat je met een slimme insteek, een knap staaltje planning en het aanwenden van actualiteiten meerdere doelgroepen kunt raken en een enorm bereik kunt realiseren. Het onderzoek van Protime ‘Kwaliteit op de werkvloer’ is na tien maanden al een begrip in de markt geworden, waardoor het bedrijf haar autoriteitspositie en naamsbekendheid aanzienlijk heeft verstevigd.
Bekijk nu ook onze andere cases om op de hoogte te blijven.