Meet the Chef - IPRA 2019 Golden World Award
Zes Nederlandse topchefs in de race voor één Michelinster. Het ultieme recept voor de award-winning PR-campagne van Lightspeed en Marcommit.
Marcommit & Lightspeed voerden eind 2018 met succes de campagne ‘Meet the chef’ uit. De campagne had als doel om Lightspeed bekend te maken in de Nederlandse horecabranche. Door samen te werken met zes Nederlandse topchefs in de race voor een Michelinster werd Lightspeed de ‘talk of the town’ en verstevigde het bedrijf haar autoriteitspositie. Het water loopt je in de mond bij deze campagne, maar ook de resultaten zijn om je vingers bij af te likken. Deze campagne inspireert en laat zien dat je met een vleugje creativiteit en een snufje influencer marketing je doelgroep kunt raken en je doelstelling kunt behalen. Met als kers op de taart: internationale erkenning door het behalen van de IPRA Golden World Awards for Excellence 2019 in de categorie PR on a Shoestring.
De belangrijkste boodschappen die bij de horecaondernemers over moeten komen zijn:
Internationale erkenning door het behalen van de IPRA Golden World Awards for Excellence 2019 in de categorie PR on a Shoestring.
Voorafgaand aan de campagne stemden Marcommit en Lightspeed heldere PR-doelen af, passend bij de campagne en behoeften van Lightspeed. Een enorm (media)bereik met een beperkt budget is een resultaat waar veel campagneleiders hun vingers bij aflikken.
Naast de meetbare resultaten voor Lightspeed zorgde de campagne ook voor een aantal positieve neveneffecten. De chefs in de video’s waren dusdanig trots op het eindresultaat dat ze tot op de dag van vandaag de video’s promoten. Zo gebruiken enkele chefs de video in het reserveringssysteem in hun restaurant. Het bereik van de campagne wordt hierdoor nog dagelijks vergroot. Ook vindt het receptenboek nog steeds gretig aftrek.
Bekijk nu ook onze andere cases om op de hoogte te blijven.