over Onguard

Onguard is in meer dan 20 jaar uitgegroeid van een specialist in credit management software naar een belangrijke speler in oplossingen op het gebied van order to cash. Het geïntegreerde platform zorgt ervoor dat alle processen in de order to cash keten optimaal op elkaar zijn aangesloten en kritische data gedeeld kan worden.

De opdracht

Eind 2016 is Onguard gefuseerd met Credit Tools. Na de fusie met Credit Tools sloeg Onguard een nieuwe weg in. Van het aanbieden van credit management software, naar het faciliteren van het complete order to cash-proces dankzij samenwerkingen met partners. Een nieuwe strategie die ook vroeg om een rebranding. Binnen de branche hadden credit management en Onguard een onopvallend en verouderd imago. De wens ontstond om een omslag te maken naar hip fintech-bedrijf.

Om dit nieuwe imago daadwerkelijk over de bühne te krijgen bij de doelgroep, schakelde Onguard Marcommit in om een communicatiestrategie te ontwerpen.

De oplossing

Wij creëerden de ‘FinTech Barometer 2018’-campagne. Een campagne die inhaakt op zeer actuele topics in de branche, zoals blockchain, artificial intelligence en robotisering.

Waarom hoor deze case bij de top 3 van de Grand Prix Content Marketing Awards?

Case Award

Deze case heeft ervoor gezorgd dat Onguard een compleet nieuw imago heeft neergezet binnen de financiële markt in Nederland. Van traditioneel credit management softwarebedrijf naar hippe fintech-organisatie en kennisleider op het gebied van trends in de financiële wereld. Deze case is daarnaast succesvol omdat met een minimale investering maximaal resultaat is behaald.

Ruim vijf keer het budget heeft Onguard aan mediawaarde teruggekregen en daarnaast noemt Het Financieele Dagblad de organisatie een fintech-bedrijf en relateert de belangrijkste krant voor de doelgroep de organisatie aan blockchain. Daarmee is het stoffige imago opgepoetst en daardoor linkt de financiële wereld in Nederland Onguard aan blockchain.

Deze content campagne inspireert en laat zien dat er een enorm bereik te realiseren valt wanneer je als organisatie in een vroeg stadium aanhaakt op een nieuwe technologie. Het onderzoek van Onguard ‘FinTech Barometer 2018’ wordt op dit moment nog steeds benut.

Deel deze case
Meer cases

Bekijk nu ook onze andere cases om op de hoogte te blijven.

Let's have
a chat