Digital Shadows is een Brits cybersecurity bedrijf dat organisaties inzicht biedt in externe digitale risico's van een organisatie en de kwaadwillenden die deze organisaties bedreigen.

Video
Video

De opdracht

Digital Shadows wilde haar succes uitbreiden naar de Benelux. In deze markten had het bedrijf nog geen naamsbekendheid, geen klanten en geen kantoor. Voor de sterke introductie in de Benelux schakelde Digital Shadows de hulp in van Marcommit.

Het bedrijf wil het relatief nieuwe vakgebied digital risk management claimen en sterke mediarelaties opbouwen in de Benelux. Enerzijds met vakmedia om de security-specialisten te bereiken en anderzijds met landelijke media om ook de C-level doelgroep te bereiken.

Inzicht in de wereld van cybercrime

De bevindingen die het threat intelligence team van Digital Shadows dagelijks doet waren het fundament van de gekozen PR-strategie. Het team speurt het openbare, deep en dark web af naar crimineel gedrag, nieuwe malware, illegale handel, etc. Door antwoord te geven op de vraag wat cybercriminelen bezighoudt, biedt Digital Shadows het C-level management en security-professionals relevante inzichten waarmee zij hun bedrijf kunnen beschermen.

Kennisdeling en snel reageren op actuele gebeurtenissen zijn ingezet om Digital Shadows te positioneren als autoriteit. Door expert statements van Digital Shadows direct aan te leveren bij journalisten zorgde Marcommit voor veel publicaties in vakmedia en dagbladen. Om een goede en persoonlijke relatie met journalisten op te bouwen, organiseerden we tijdens de Cyber Security Week in Nederland een tour door het dark web.

Als ‘new kid on the block’ meer dan 350 publicaties per jaar realiseren zonder gebruik te maken van paid media is een resultaat waar veel bedrijven alleen maar van kunnen dromen.

Het resultaat

Deze aanpak inspireert en laat zien dat je met een beperkt budget een enorm bereik kunt realiseren. Dat deze strategie heeft bijgedragen aan de autoriteitspositie van Digital Shadows blijkt niet alleen uit de cijfers. Steeds meer journalisten nemen op eigen initiatief contact op Digital Shadows om hun artikelen te kunnen schrijven. Naast de verbluffende PR-resultaten had deze strategie ook een positief effect op de sales in de Benelux.

Deel deze case
Meer cases

Bekijk nu ook onze andere cases om op de hoogte te blijven.

Let's have
a chat