Blog

Geen onderwerp? – Blog idee

Geplaatst op: oktober 11, 2018, Geschreven door: Juul

Herken je dit: je kunt (redelijk) goed schrijven, maakt leuke dingen mee en bent creatief. De ideale mix voor het starten van een eigen blog. Over jezelf of het bedrijf waar je werkt, de opties zijn eindeloos. Sinds ik bij Marcommit werk kom ik dagelijks in aanraking met het lezen, schrijven en beoordelen van blogs. […]

PR-campagnes op z’n best: van Bavaria tot zwemkoning Maarten van der Weijden

Geplaatst op: oktober 5, 2018, Geschreven door: Irene Klompien

Weet je het nog? De vrouw die in ‘De Grote Donorshow’ van BNN mocht kiezen aan wie ze haar nier afstond? Het programma werd verafschuwd over de hele wereld. Achteraf bleek het om een PR-stunt te gaan. Of het smaakvol was, daar valt over te twisten, maar wereldwijde aandacht heeft de campagne wel gekregen. Er […]

Van brainfreeze naar brainwave: de essentials van brainstormen

Geplaatst op: oktober 2, 2018, Geschreven door: Tessie Woestenberg

Brainstormen doen we veel bij Marcommit. Creativiteit staat dan ook hoog in het vaandel. Nieuwe jaarplannen, campagne-ideeën, ludieke lanceringen, en out-of-the-box-blogs, wij zetten onze tanden erin! Brainstormen is echter een vak apart. Met creativiteit alleen kom je er namelijk niet. Het is een heel proces. Wat heb je allemaal nodig voor een goede brainstorm? Er […]

De 7 eigenschappen voor een succesvolle carrière bij Marcommit

Geplaatst op: september 7, 2018, Geschreven door: Lotte Monster

Alle PR-meisjes zijn blond, dit vooroordeel ontkrachtte Tessie al in haar blog. Blondines ervaren geen voordeel, er zijn namelijk hele andere selectiecriteria bij Marcommit. We selecteren op eigenschappen die je succesvol maken bij ons. Toen ik solliciteerde wist ik niet precies wat deze eigenschappen waren en of ik deze bezat. Dankzij de persoonlijkheidstest in de […]

De rode draad voor het zakelijke gebruik van social media

Geplaatst op: augustus 31, 2018, Geschreven door: Arlieke Tammer

Social media zijn niet meer weg te denken als communicatiekanaal in de zakelijke wereld. Waar we op Twitter eerder massaal onze dagelijkse activiteiten deelden, wordt er nu veel meer kennis gedeeld. Belangrijk nieuws verschijnt op social media kanalen en de nieuwste ontwikkelingen bij een ramp zijn sneller online te volgen dan offline. Ook jij kan […]

De (on)zin van kantoorjargon

Geplaatst op: augustus 23, 2018, Geschreven door: Maaike

“Kun jij de core even finetunen en zo snel mogelijk terugkoppelen naar management? Push je het dan ook door naar sales? Vergeet trouwens niet die meeting in je agenda te squeezen en morgen te blocken!” Aanschouw de kern van kantoorjargon, samengevat in drie zinnen. De afgelopen jaren ben ik regelmatig artikelen, blogposts en rants op […]

Is jouw organisatie ‘the next big thing’ in videoland?

Geplaatst op: augustus 7, 2018, Geschreven door: Marielle van Zanten

Enzo Knol, wie kent hem niet? Met zijn positiviteit en charisma heeft hij menig hart in Nederland voor zich gewonnen (1,9 miljoen abonnees!). Er verschijnt elke dag een nieuwe vlog op zijn kanaal, waar zijn volgers iedere dag weer met smart op wachten. Na het succes van vloggers als Enzo Knol, Queen of Jet Lags […]

Iets ‘overnieuw’ doen, onze taal rekent het goed

Geplaatst op: juli 18, 2018, Geschreven door: Irene Klompien

Elk jaar verwonder ik me weer over de meest gebruikte taalfouten in onze Nederlandse taal. Je kent het wel, de leerling die in juni het diploma viert met ‘Ik ben geslaagt’ in koeienletters op Twitter. Of waar ik nog meer kriebels van krijg: ‘me fiets’. Toch leveren sommige veelgemaakte fouten iets op, we wijzigen onze […]

It’s time to bring out the visuals

Geplaatst op: juli 9, 2018, Geschreven door: Marielle van Zanten

Wanneer je als organisatie aan de slag gaat met een content campagne, is het geen optie meer om visuele content buiten beschouwing te laten. Waar eerst een glossy een van de weinige vormen van media was waarin beeld centraal stond, gebeurt dat nu overal. Facebook en Twitter maken plaats voor Instagram, video op LinkedIn is […]

Is the medium (still) the message?

Geplaatst op: juli 4, 2018, Geschreven door: Arlieke Tammer

‘The medium is the message’ is een citaat dat ik niet snel vergeet. Deze quote van filosoof en (media)wetenschapper Marshall McLuhan kwam namelijk in vrijwel ieder vak van mijn studie communicatie- en informatiewetenschappen terug. Een belangrijke zin dus in de communicatiewereld, maar kunnen we het citaat uit 1967 nog steeds toepassen? Met zijn citaat wilde […]

Pagina 1 van 1312345...10...Minst recente »