Blog

Opvallende campagnes van 2018

Geplaatst op: januari 17, 2019, Geschreven door: Meike Storck

2018 is afgelopen en het nieuwe jaar is begonnen: tijd om terug te blikken. Wat waren indrukwekkende, opvallende of bijzondere campagnes van het afgelopen jaar? Wat is blijven hangen en heeft ons geïnspireerd? Afgelopen jaar was een bewogen jaar voor de marketing-wereld. In deze terugblik kijken we naar campagnes die leuk inspelen op de actualiteit […]

De magie van kerstcommercials

Geplaatst op: december 24, 2018, Geschreven door: Arlieke Tammer

Kerst is mijn favoriete periode van het jaar. Ik vind het zelfs leuker dan mijn eigen verjaardag. Het samenzijn met familie, het lekkere eten en natuurlijk de cadeautjes. In september ga ik al op zoek naar de perfecte geschenken. De kerstboom kan niet vroeg genoeg opgezet worden en de cliché kerstfilms en -liedjes staan heel december […]

Communicatie vanuit de kern: bij MVO draait het om authenticiteit

Geplaatst op: december 17, 2018, Geschreven door: Marielle van Zanten

Ken je het programma ‘Genaaid’? Vijf beginnende modeontwerpers krijgen de kans een duurzame collectie te ontwerpen, maar daar staat wel wat tegenover. Ze moeten eerst zelf aan de slag in de productie van fast fashion. De situatie waarin de mensen in de fabrieken verkeren is enorm confronterend. Een extreem hoog werktempo, geen tijd voor plaspauzes […]

Succes met Influencer Marketing in B2B

Geplaatst op: december 7, 2018, Geschreven door: Lotte Monster

Steeds vaker krijgen we vragen over Influencer Marketing in B2B. Dat consumenten over het algemeen beter luisteren naar ervaringen van andere gebruikers is in B2C algemeen bekend. Consumenten zoeken eerst veel informatie over organisaties waarmee ze in zee gaan. Daarom wordt er al door veel organisaties gebruik gemaakt van influencers. BN’ers, bloggers, vloggers of wetenschappers […]

Beter schrijven met de ‘Schijf van Schrijf’

Geplaatst op: november 16, 2018, Geschreven door: Marlin Goethals

Teksten schrijven: you hate it or you love it. Als iemand mij vraagt in welke categorie ik thuis hoor, is het sowieso de laatste. Al sinds ik me kan herinneren schrijf ik graag. Het begon al in groep drie met mijn ‘boekenserie’ over Beer & Haas en tegenwoordig gaan mijn teksten over blockchain, robotisering, kunstmatige […]

Geen onderwerp? – Blog idee

Geplaatst op: oktober 11, 2018, Geschreven door: Juul

Herken je dit: je kunt (redelijk) goed schrijven, maakt leuke dingen mee en bent creatief. De ideale mix voor het starten van een eigen blog. Over jezelf of het bedrijf waar je werkt, de opties zijn eindeloos. Sinds ik bij Marcommit werk kom ik dagelijks in aanraking met het lezen, schrijven en beoordelen van blogs. […]

PR-campagnes op z’n best: van Bavaria tot zwemkoning Maarten van der Weijden

Geplaatst op: oktober 5, 2018, Geschreven door: Irene Klompien

Weet je het nog? De vrouw die in ‘De Grote Donorshow’ van BNN mocht kiezen aan wie ze haar nier afstond? Het programma werd verafschuwd over de hele wereld. Achteraf bleek het om een PR-stunt te gaan. Of het smaakvol was, daar valt over te twisten, maar wereldwijde aandacht heeft de campagne wel gekregen. Er […]

Van brainfreeze naar brainwave: de essentials van brainstormen

Geplaatst op: oktober 2, 2018, Geschreven door: Tessie Woestenberg

Brainstormen doen we veel bij Marcommit. Creativiteit staat dan ook hoog in het vaandel. Nieuwe jaarplannen, campagne-ideeën, ludieke lanceringen, en out-of-the-box-blogs, wij zetten onze tanden erin! Brainstormen is echter een vak apart. Met creativiteit alleen kom je er namelijk niet. Het is een heel proces. Wat heb je allemaal nodig voor een goede brainstorm? Er […]

De 7 eigenschappen voor een succesvolle carrière bij Marcommit

Geplaatst op: september 7, 2018, Geschreven door: Lotte Monster

Alle PR-meisjes zijn blond, dit vooroordeel ontkrachtte Tessie al in haar blog. Blondines ervaren geen voordeel, er zijn namelijk hele andere selectiecriteria bij Marcommit. We selecteren op eigenschappen die je succesvol maken bij ons. Toen ik solliciteerde wist ik niet precies wat deze eigenschappen waren en of ik deze bezat. Dankzij de persoonlijkheidstest in de […]

De rode draad voor het zakelijke gebruik van social media

Geplaatst op: augustus 31, 2018, Geschreven door: Arlieke Tammer

Social media zijn niet meer weg te denken als communicatiekanaal in de zakelijke wereld. Waar we op Twitter eerder massaal onze dagelijkse activiteiten deelden, wordt er nu veel meer kennis gedeeld. Belangrijk nieuws verschijnt op social media kanalen en de nieuwste ontwikkelingen bij een ramp zijn sneller online te volgen dan offline. Ook jij kan […]

Pagina 1 van 1312345...10...Minst recente »