Bloggen

Op 17 december 1997 bedacht Jorn Barger het woord weblog. Destijds was de weblog nog letterlijk gericht op het loggen van webactiviteiten. Al snel volgde de eerste blog zoals we die vandaag de dag veelal kennen van de hand van Peter Merholz. Ondertussen zijn we miljoenen blogs verder en zijn er bloggers die zich tot heuse celebrities hebben ontwikkeld met miljoenen volgers die smachtend wachten op een volgend verhaal. Bloggen doet rare dingen met je. Wat ik bedoel te zeggen is dat de invloed van een blog niet langer te ontkennen valt. Hoewel je waarschijnlijk in no-time tientallen redenen kan opsommen waarom jouw onderneming (nog) niet aan het bloggen is, ga ik toch een dappere poging doen om jou aan het bloggen te krijgen! Aangezien ik zomaar gok dat de factor ‘tijd’ het eerste ‘anti-blog-argument’ zal zijn dat je in de strijd gooit, hou ik het kort!

  • Bloggen maakt de expert in je los
    Bloggen is een goede manier om de kennis die je door de jaren heen hebt opgedaan te delen met de buitenwereld. Door te laten zien waar jouw expertise en misschien ook wel jouw passie ligt, zullen opdrachtgevers eerder geneigd zijn om met een passend vraagstuk bij jou aan te kloppen.
  • Bloggen levert nieuwe inzichten op
    Veel te vaak storten we ons van de ene in de andere opdracht. We worden geleefd door onze mailbox en deadlines en pakken nauwelijks een momentje om rustig te reflecteren op datgene wat we gedaan hebben. Zonde! Door jouw belevenissen eens rustig op papier te zetten, denk je bewust na over wat je mogelijk de volgende keer anders of beter zou kunnen doen.
  • Bloggen levert new business op
    Dit argument maakt vooral de baas blij, maar wedden dat jij ook een gevoel van trots zal ervaren wanneer die nieuwe klant jou herkent en zegt dat jouw blog exact omschreef waar hij behoefte aan had?
  • Bloggen maakt je vindbaar in Google
    Jup, niet het meest sexy argument geef ik toe, maar door regelmatig te schrijven over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw business gaat Google jouw bedrijf beter waarderen. Door relevant en actueel te zijn kom je in de zoekresultaten op Google beter naar voren.
  • Bloggen geeft smoel aan je bedrijf
    Leuk die flashy website waar filtertjes over foto’s ervoor moeten zorgen dat jouw bedrijf hip en helemaal van deze tijd is. Da’s niet genoeg! Je geeft je bedrijf pas echt identiteit wanneer medewerkers uit de hele organisatie delen waar zij zich op zakelijk vlak mee bezig houden. Los daarvan doe je zelf ook nog eens leuke weetjes op over je collega’s..

Overtuigd? Mooi! In die pen klimmen en schrijven maar! Kun je beter praten dan schrijven? Overweeg dan eens om van bloggen een co-creatie te maken met Marcommit: jij praat, wij schrijven! Daarbij kunnen we zeker eens sparren over onderwerpen die aansluiten bij de actualiteit of de specifieke doelgroep waar jij op wil richten. In no-time helpen wij je aan een mooi verhaal op papier. Keertje proberen?

Deel dit artikel
Meer artikelen lezen?

Lees nu ook onze andere artikelen om op de hoogte te blijven.