Iedereen houdt wel van een spelletje op zijn tijd. Het samenstellen van teams, het strijden voor je doel en het gevoel van euforie als je de eindstreep haalt… Bij Marcommit zijn we hier ook zeker niet vies van: ons team heeft een flink aantal fanatiekelingen dat niet stopt voordat de doelen behaald zijn. En daar maken we natuurlijk graag gebruik van.

business games
Management by gaming

Naast dat we bij Marcommit elke dag ons best doen om prachtresultaten voor onze klanten te behalen, vergeten wij onszelf ook zeker niet. We dragen als team bij aan de groei van het bedrijf aan de hand van management by gaming. Iedere periode kiezen we met zijn allen een punt waarop we ons als bedrijf de komende tijd willen gaan focussen en verbeteren. In business games gaan we hier vervolgens met zijn allen een vastgestelde periode aan werken. Zo kunnen we onszelf als team én als individu ontwikkelen.

Iedere game start met een brainstormsessie. Waar willen we deze periode aan gaan werken? Deze verbeterpunten kunnen allerlei vormen aannemen: van interne processen tot het verbreden van ons aanbod. Samen bepalen we wat we belangrijk vinden, waar we meer over willen leren of waar we onze focus meer op willen leggen. We hebben er in de loop der jaren al een heleboel rondes op zitten en gaming zit inmiddels diep in ons DNA. Vier redenen waarom business games het werken bij Marcommit nog leuker maken:

  1. Leren, leren leren

    Als er één ding is wat bij de Marcommitters hoog in het vaandel staat, dan is het wel leren. Aan de hand van het gekozen onderwerp van de business game verdiepen we ons écht in een bepaald onderwerp. We gaan met zijn allen op zoek naar meer kennis, kansen en ook verbeteringen.

  2. Teambuilding

    Als je ergens met het hele team aan werkt en samen juichend de eindstreep haalt, zorgt dit natuurlijk ook voor bonding met collega’s. Het hele team wordt betrokken bij de verbetering van het bedrijf. Hierdoor wordt ons gezamenlijk ondernemerschap aangewakkerd. Juist omdat we vaak ook bestaande processen onder de loep nemen, houden we onszelf scherp.

  3. Uitdaging

    Ik schreef het al in de inleiding: het stikt bij Marcommit van de fanatiekelingen. En dit is precies wat gaming leuk maakt: we gáán er echt voor. Iedere twee weken hebben we een GGOB (Great Game Of Business) meeting waarbij we de voortgang van de business games bewaken. Hoe ver zijn we? Moeten we bijsturen? Zo houden we onszelf scherp. Een flinke uitdaging schrikt ons ook zeker niet af: aim high!

  4. De beloning van de business games

    Wanneer we onze vooraf vastgestelde doelen hebben behaald binnen de afgesproken periode, staat daar natuurlijk een beloning tegenover. Die stellen we al vast bij de start van een nieuwe game. Je weet dus waar je het voor doet. Deze beloning kan allerlei vormen aannemen, van een cadeaubon tot een bijzonder uitje met het team, of een stoelmasseur… Alles is mogelijk!