Blog

Podcasts: van flop naar top

Geplaatst op: april 17, 2018, Geschreven door: Irene Klompien

Zet jij onderweg naar huis ook weleens een podcast aan? Ik wel. Heerlijk om een aflevering te beluisteren over een onderwerp dat me boeit, zoals marketing en communicatie. Net als bij ‘uitzending gemist’ voor tv, is het voordeel dat je het aan kunt zetten wanneer je er zin in hebt. En bovendien is er al […]

Zo schroef je je Twitter engagement op

Geplaatst op: april 3, 2018, Geschreven door: Debbie Van Oostrum

‘Like, reageer en deel..’ We zien het dagelijks voorbijkomen op de social kanalen om volgers aan te sporen om te engagen. Toch blijft dat engagementcijfer keer op keer een uitdaging, zeker als we het hebben over Twitter. Wanneer je op dit social kanaal een engagement rate behaalt van 0,8%, dan kunnen we dit als hoog […]

PR, kun je dat meten?

Geplaatst op: maart 27, 2018, Geschreven door: Tessie Woestenberg

PR, kun je dat meten? Een vraag die wij vaak krijgen. En terecht, want PR is erg lastig meetbaar. Want hoe meet je thought leadership? Of hoe meet je naamsbekendheid? Het is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk! Er zijn meerdere manieren om bepaalde delen van PR te kwantificeren. In deze blog geef ik een greep […]

Headlines: wie wil dat nou niet?

Geplaatst op: maart 19, 2018, Geschreven door: Lotte Monster

Jouw organisatie heeft een ontdekking gedaan; iedere consument wordt tientallen keren per jaar aangevallen door hackers. Groot nieuws en bij voorkeur komt dat in de headlines van alle kranten en relevante media. Maar hoe pak je dit aan? Welke journalist moet je bellen en welke afspraken moeten er gemaakt worden? Daar komt de PR-specialist in […]

Hoera voor de Nederlandse grammatica!

Geplaatst op: maart 2, 2018, Geschreven door: Marlin Goethals

Er zijn twee soorten mensen: mensen die lezen wat er in een tekst staat en mensen die lezen hóe iets in een tekst staat. Drie hoeraatjes voor deze laatste club, want aanstaande zondag (4 maart) is het de dag van de grammatica! De dag dat alle taalfreaks (en ja, daar horen mijn Marcommit-collega’s en ik ook […]

Influencer marketing: de weg naar engagement

Geplaatst op: februari 19, 2018, Geschreven door: Marielle van Zanten

De consument anno nu luistert liever naar de ervaring van andere gebruikers dan naar wat een merk over zichzelf te verkondigen heeft. We hebben allemaal een (kleine) allergie ontwikkeld voor reclame. Niet voor niets zappen we massaal weg bij reclameblokken op tv. Maar hoe zorg je er dan wél voor dat je organisatie indruk maakt? […]

Cybersecurity: we kunnen alleen genezen, niet voorkomen

Geplaatst op: februari 13, 2018, Geschreven door: Gosse de Reus

De laatste tijd is er veel nieuws over cybersecurity, ook met betrekking tot de apparaten van Apple. Lange tijd stond de technologie van Apple bekend als veilig. Apple-gebruikers waren zogenaamd minder kwetsbaar voor virussen en dergelijke, voornamelijk omdat het voorheen niet aantrekkelijk was om voor deze apparaten malware te verspreiden. De doelgroep was simpelweg niet […]

In vier stappen naar een sterk arbeidsmarktcommunicatieplan

Geplaatst op: februari 8, 2018, Geschreven door: Denise Van Ooijen

In 2017 hebben we alvast kunnen wennen aan de nieuwe situatie op de arbeidsmarkt: de werkgeversmarkt is veranderd in een werknemersmarkt. Vooral in de IT-markt worden de tekorten aan gekwalificeerd personeel nijpend. Reden voor veel organisaties om zich te focussen op arbeidsmarktcommunicatie en te zorgen voor een sterk employer brand. Maar waar begin je? Hieronder […]

Kink die nait aargens van? Dialecten binnen communicatie

Geplaatst op: januari 31, 2018, Geschreven door: Irene Klompien

Ken ik jou niet ergens van? Als rasechte Groninger mag ik regelmatig van dit noordelijke dialect genieten. Onze streektaal begrijp je misschien niet, maar je herkent het vast direct door de ingeslikte klinkers. Veel Nederlanders zijn nog altijd ‘tweetalig’: we spreken dialect én ABN. Het wordt meegegeven in de opvoeding, want ouders geven het met […]

Inhaken, een checklist voor Dummies

Geplaatst op: januari 25, 2018, Geschreven door: Sander Kalkman

  In de door data gedreven marketingwereld zal creatieve content naar mijn mening altijd een doorslaggevende factor blijven, zeker op social media. Dit onderstreept Debbie ook in haar blog over de social media trends voor het komende jaar. Een veelgebruikte manier om op te vallen op social media is inhaken. Maar wat is inhaken nou […]

Pagina 1 van 1112345...10...Minst recente »